Etiketter

Annet (8) fakta (3) Frokost (1) Kake (3) kylling (1) Rabarbra (1) rengjøring (1) Suppe (2) Sylting (1)

onsdag 19. januar 2011

Bestemors skattekammer!

Bestemor! Et vakkert, trykt menneske! Hun har en stor plass i hjerte mitt. Når jeg tenker på henne ser jeg elgkarbonader... vafler... rømmegrøt... kaker... en kjeller full av syltetøy og hjemmebrygget øl... Jeg ser kjærlighet!

For litt over ett år siden var jeg så heldig å arve bestemors kokebok. Boken er gammel og slitt. Den er skrevet med en sart, vakker gammeldags håndskrift. Den inneholder kjøkkenregler, matoppskrifter og slakteinstruksjoner. Den er bestemors lifsverk. Den lukter av lykke!
Jeg ønsker å ta dere med på en liten tur i hennes kokkeverden og min barndom.

Jeg ønsker dere velkommen til å se og le,
håper dere vil følge med!

Gleder meg til å bli en del av den store bloggeverdenen!

5 kommentarer:

  1. Åh herregud marit jeg får helt klump i halsen! Så heldig du er, den skulle jeg gjerne tittet i :) Gleder meg til å følge med i bloggen din! Tenker på bestemor hver dag.

    SvarSlett
  2. Tenker på henne hver dag jeg også!
    Nå kan du ta en titt innom her nå og da så kan du mimre litt sammen med meg. Noen oppskrifter blir det også etterhvert :)
    Du og hele familien er hjertlig velkommene til å komme på middag ala bestemor en gang. Da kan du titte i boka så mye du bare orker :)

    Og, gratiis med hus :)

    SvarSlett
  3. Så utrolig koselig :) gleder meg til å følge med på de forskjellige oppsrkiftene :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk Monica! Hyggelig å høre fra deg :) Skal sjekke ut bloggen din også. Gratulerer med forlovelse og verdens søteste lille unge ;)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for det :) koselig å lese om deg også :)

    SvarSlett